SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

Sist oppdatert: 26.03.2023

 

 

Priser & gebyrer

Alle priser oppgis i NOK eksklusiv merverdiavgift og frakt. Prisene er basert på de til enhver tid gjeldende leverandørpriser, valutakurser, frakt og avgiftskostnader. Ingen oppgitte priser er bindende dersom ikke noe annet er avtalt. Miljøgebyr er inkludert i produktprisene.

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil fra vår side forbeholder vi oss retten til å avvise eller kansellere ordre basert på feil informasjon.

På ordre under 500,- eks. mva og frakt, påløper et småordregebyr på 100,-.
Fraktpriser som vises ved bestilling i nettbutikken er estimert, reell frakt beregnes og faktureres ved ferdigmelding.

 

Betaling

Betalingsbetingelser er normalt netto pr. 10 dager hvis ikke annet er avtalt. Kreditt forutsetter god kredittverdighet og punktlighet. Ved eventuell forsinket betaling beregnes 12% rente + purregebyr. Varen forblir leverandørs eiendom inntil hele beløpet er betalt.

 

Levering

Ordrebekreftelse sendes på e-post med leveringsmåte og estimert leveringstid. Det er kundens ansvar å gå gjennom mottatt ordrebekreftelse og eventuelt gi beskjed dersom noe ikke stemmer. For at informasjonen skal komme frem til kjøper må vi ha mottatt en fungerende e-post adresse.

Oppgitte leveringstider er estimerte og er basert på lagerstatus og/eller opplysninger fra leverandør. Leveringstid vil derfor kunne endres, i så tilfelle sendes epost til kjøper med informasjon om dette. Fraktkostnader påføres etter pakking/veing, og pris beregnes ut fra de til enhver tid gjeldende satser. Faktura sendes enten på epost eller via EHF når varene meldes ut av vårt lager. Det er kundens ansvar å sørge for at denne informasjonen er korrekt, se punkt "Vedlikehold av kundedata". 

 

Henteordre

Henteordre faktureres umiddelbart (med mindre annet er avtalt), og må hentes på vårt lager innen 10 dager. Etter dette kan ordren sendes automatisk ut med egnet fraktalternativ, fraktkostnad blir da belastet kunden på egen faktura.

 

Ansvar

Prostage AS fraskriver seg ansvar for direkte eller indirekte økonomisk tap som måtte følge av mangelfull, eller forsinket leveranse, feil på produkter eller feil i produktinformasjonen. Erstatningsansvar etter denne kontrakt er i ethvert tilfelle begrenset oppad til kjøpesummen.

 

Salgspant

Prostage AS har inngått factoring-avtale med SG Finans, som har salgspant i de solgte varer inntil de er fullt ut betalt.

 

Garanti, reklamasjon

Prostage AS garanterer varene mot fabrikasjonsfeil i samme tidsrom som produsentenes garantier. Garantien er 1 år fra leveringstidspunktet.

Kjøper må inspisere varen og reklamere på åpenbare feil eller mangler innen 10 virkedager etter varen er mottatt. Prostage AS har ubetinget rett til å rette eller foreta omlevering ved mangler. Prostage AS er ikke ansvarlig for direkte og indirekte konsekvenstap mangelen måtte påføre kjøper.

Garantien er ugyldig hvis feil skyldes ulykke, feil bruk, uforsiktighet, eller et ikke autorisert inngrep på produktet fra kjøperens side.

 

Retur

Kunden har begrenset returrett. Prostage AS forbeholder seg retten til å vurdere hver retursak individuelt før godkjenning. Returer med verdi under 1000,- eks mva aksepteres ikke.

Ved retur av vare som er DOA (dead on arrival), skal varen returneres i orginal emballasje komplett med alt tilbehør. Ved retur for garantireparasjon skal varen pakkes forsvarlig, og tilbehør som er nødvendig for å teste og feilsøke varen skal medfølge. Utbedring av transportskade som følge av mangelfull emballasje er kundes ansvar.

Uansett returårsak gjelder følgende:
Registrering av retursøknad gjøres på «Min Side» på våre nettsider. Varer skal ikke returneres før retursøknad har blitt godkjent. Alle retursendinger skal ha returbekreftelse vedlagt. Retur skjer for kjøpers risiko og regning, og må sendes med et fraktalternativ som tilbyr levering på dør. Eksempelvis servicepakker som sendes til postkontor vil ikke bli avhentet. Prostage AS tar ikke ansvar for eventuelle kostnader som følge av dette. Produkter som returneres må være komplette og ligge i orginal emballasje. Skader eller mangler på returnerte produkter dekkes inn ved å kreditere en lavere verdi enn salgsverdien, og/eller et returgebyr. Prostage AS forbeholder seg retten til å trekke returgebyr på inntil 30% av varens verdi dersom betingelsene beskrevet i dette avsnitt ikke overholdes, eller dersom varen av annen årsak ikke kan selges som ny.

Det er ikke returrett på varer kjøpt på lagersalg, ryddesalg eller lignende ekstraordinære salg/kampanjer. Dette gjelder også varer med begrenset holdbarhet, samt varer som er spesialbestilt eller på annen måte tilpasset. 

Det er heller ingen returrett der vi ikke kan garantere at returnerte varer oppfyller nødvendige kvalitets- og sikkerhetskrav, og dermed ikke er salgbare. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til: 

- Teip
- Tekstiler (både standard lagervarer og spesialtilpasset)

 

Vedlikehold av kundedata

Det er kundens ansvar å sørge for at kundedata som leverings- og fakturaadresse, fakturaformat, kontaktpersoner etc er oppdatert. Kunden har tilgang til de registrerte data i kundesenteret på våre nettsider etter innlogging. Endringer kan enten gjøres der, eller ved å gi beskjed på epost.


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.